Pasul 1- Intocmirea si depunerea dosarului catre DGFP

Dupa achizitionarea unei case de marcat trebuie sa depuneti un dosar la Directia Generala a Finantelor Publice (DGFP) de judet, respectiv a Municipiului Bucuresti si Ilfov, in a carei raza teritoriala se afla punctul de lucru (nu cea a sediului social).

Pentru Bucuresti si Ilfov, indiferent de sectorul unde se instaleaza casa de marcat, dosarul se depune la DGFP Bucuresti, situat pe str. Dimitrie GEROTA nr 13.

Dosarul poate fi depus si ridicat :

  • de administratorul firmei;

  • de un reprezentant al firmei utilizatoare a casei de marcat respective, fiind necesara adaugarea la dosar a unei imputerniciri si copia actului de identitate a reprezentantului.

  • de un reprezentant al firmei noastre – serviciul de obtinere serie fiscala ( serviciu oferit contra cost )

In oricare din situatiile de mai sus termenul de eliberare a Numarului Unic de Identificare ( NUI) este de 7 – 10 zile

  • de catre contabila firmei prin SPV completarea declaratiei C801 termenul de obtinere MAXIM 20 de MINUTE

Dosarul pentru obtinerea seriei fiscale trebuie sa cuprinda urmatoarele acte:

Actele firmei dumneavoastra:

  1. Copie certificat inmatriculare – CUI;

  2. Copie certificat de inregistrare fiscala – CIF (numai pentru firmele platitoare de Tva);

  3. Certificat Constatator obtinut de la ONRC (de unde sa reiasa adresa puntului de instalare a casei de marcat);

  4. Rezolutie si Mentiuni Certificat Constatator;

  5. Copie Contract inchiriere (sau act proprietate, certificat de comodat);

  6. Copie Act Constitutiv;

  7. Copie act de identitate asociat/administrator;

  8. Stampila societatii;

  1. Pentru regim ambulant/volant trebuie facuta dovada ca in certificatul constatator exista unul din urmatoarele coduri CAEN : 4779, 4781, 4782, 4789, 4791 sau 4799. De asemenea va mai este necesara si o Declaratie pe propria raspundere ca se va folosi casa de marcat pentru comert ambulant/Volant;

Actele de la firma noastra:

  1. Copie dupa factura si chitanta ( sau OP obligatoriu vizat de banca);

  2. Copie aviz de distributie si service;

  1. Copie dupa certificatul de garantie;

  2. Copie dupa procesul verbal de sigilare a casei de marcat;

  3. Cerere de obtinere numar fiscal;

  4. Declaratie pe proprie raspundere a locului de nstalare;

  5. Imputernicire;

Va rugam sa retineti DGFP va poate solicita sa aduceti si alte documente pe care le considera necesare pentru completarea dosarului.

PASUL 2 – Programarea casei de marcat – adaugarea produselor :

Pentru un numar de pana la 30 de articole, acestea vor fi introduse manual, gratuit, de catre tehnicianul de service. In situatia in care aveti peste 30 articole, va rugam sa pregatiti o lista in format electronic Excel (nr. curent articol, denumire, cod de bare si pret daca este cazul) si noi le vom transfera, gratuit, in casa de marcat. Lista o trimiteti in minim 1 zi pe email office@sunsys.ro pentru a avea timp sa pregatim fisierul.

Daca aveti posibilitatea sa ne inmanati lista doar pe hartie, o putem transcrie pentru dumneavoastra in format electronic in maxim 3 zile, in functie de marimea acesteia. Taxa perceputa este de 0.80 lei/articol, TVA inclus.

PASUL 3 – Programarea la fiscalizare

  • Daca dvs. va ocupati de depunerea dosarului si ridicarea seriei fiscale, dupa obtinerea certificatului, va rugam sa ne contactati pentru a stabili ziua in care se va face fiscalizarea, programarea articolelor in casa de marcat si instruirea personalului. La tel 0787444116 – 0213507244 , sau e-mail office@sunsys.ro

  • Daca depunerea dosarului s-a facut de catre firma noastra  va contactam noi imediat ce obtinem Numarului Unic de Identificare ( NUI).

PASUL 4 – Instruirea si fiscalizarea

Instruirea, programarea articolelor si fiscalizarea se vor face gratuit, la locul de instalare a casei de marcat (punct de lucru) in baza unui contract de service existent sau la sediul nostru din STR. LIVEZILOR, NR.3, BL.G1, SC.1, PARTER, PANTELIMON, ILFOV

La fiscalizare veti primi de la tehnicianul de service :

  • Primul BON FISCAL si primul Raport Z

  • Declaratia de instalare in 4 exemplare

  • Cartea de Interventii completata la zi

  • Registrul Special, completat la zi

  • Copie+original a certificatului de la DGFP

  • Copie dupa CUI

  • Copie dupa CIF ( numai daca firma dvs. este platitoare de tva)

PASUL 5 – Proceduri dupa fiscalizare

Cu toate aceste acte, in maxim 24 de ore de la fiscalizarea casei de marcat, trebuie sa va prezentati la Administratia Financiara de care tine punctul de lucru . Nerespectarea termenului atrage amenda de la 2.000 la 4.000 lei. Daca fiscalizarea are loc vineri , actele se pot inregistra si in ziua de luni.

Atunci cand sediul social este diferit de punctul de lucru, trebuie sa duceti la

Administratia Financiara de care tine sediul social urmatoarele acte:

  • Registrul special

  • O copie dupa declaratia de instalare avizata de A.F. a punctului de lucru

  • Cartea de interventii vizata de A.F. de la punctul de lucru

  • Registrul Special, completat la zi

  • Copie+original a certificatului de la DGFP

  • Copie dupa CUI

  • Copie dupa CIF ( numai daca firma dvs. Este platitoare de tva)

Este bine sa faceti acest lucru cat mai repede, dar nu este obligatoriu sa fie in 24 ore de la fiscalizare.

PASUL 6 – Intocmirea dosarului tehnic

Va rugam sa ne trimiteti un exemplar al Declaratiei de instalare si catre societatea noastra la e-mail office@sunsys.ro sau prin depunere la sediul nostru.

Va recomandam ca inainte de achizitionarea unei case de marcat sa ne descrieti sumar pentru ce fel de activitate doriti sa utilizati casa de marcat. Desigur ca dvs. decideti ce model sa cumparati, dar credem ca si o parere avizata v-ar fi de ajutor.